קומפוזיציה – הכל עיניין של נקודת מבט

היה לי מרצה בבצלאל שטען (בבדיחות מסויימת, אבל לא בלי נימה של רצינות) שלא משנה באיזו מפלצת זכוכית אמנותית אנחנו נתקלים כשאנחנו פותחים את התנור, אנחנו לא אמורים להתנצל בפני המרצים או להשמיד את העבודה אלא להיפך – אנחנו צריכים להגיד לכולם ש"זה מה רציתי".

אין ספק שלא מעט סטודנטים ובוגרי אמנות ברחבי הארץ מיישמים את הרעיון הנ"ל ברגע זה ממש (כמה פעמים נתקלתם בעבודות שנראות כמו חתול דרוס ובכל זאת האמן עמד לידן זחוח ומרוצה?)

אבל אני בכל זאת אוהבת שעבודות יוצאות כמו שאני רוצה ועדיין מחפשת מקום להחביא אותן כשהן לא מצליחות. למזלי הרב, לאור רוח החסכנות שתקפה אותי כשהבנתי שחשבון הבנק שלי מלא בעיקר במטבעות בלתי נראים, החלטתי לתת עוד צ'אנס גם לעבודות שבמבט ראשון היו נידונות לישיבה ארוכה בבידוד. ואז גיליתי משהו שהאחיין שלי כבר קלט מזמן – מספיק שאני מניחה את העבודה באופן שלא חשבתי עליו קודם או יוצרת איזו קומפוזיציה לא צפויה ופתאום היא כבר נראית "נכון". אמנם לא מה שחשבתי שיקרה אבל הי, זה מה רציתי.

כך כמה מהעבודות שמוצגות כאן באתר ניצלו וזה בדיוק מה שקרה עם העבודה שלפניכם. כשהיא יצאה מהתנור שוב מילאה אותי אכזבה – המודל היה נראה לי מעניין, אבל התנור שלי נמוך מידי ולכן היא לא נמתחה כמו שצריך. יצרתי את אותו מודל בשתי טכניקות שונות ואף אחד מהתוצרים לא עמד בדיוק בציפיות…. כבר עמדתי לוותר על הרעיון אבל אז הנחתי את שני היצורים יחד וגיליתי שחוסר המושלמות שלהם גורם לכך שהם משלימים זה את זה באופן כמעט…. מושלם (לפחות מבחינתי). טוב, גם פיקאסו התחיל ממשהו לא לגמרי מובן, וכולנו יודעים לאן הוא הגיע.

פורסם בקטגוריה אמנות בזכוכית. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא קומפוזיציה – הכל עיניין של נקודת מבט

  1. מאת אורלי‏:

    עבודות נהדרות! מלאות בתנועה וחיות!
    יחודיות ומרתקות! כל הכבוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *